Foto van schrijverBeheer

AFSTAND DOEN:

Waarom zou je afstand doen van je hondje? Het kan echt iedereen overkomen. Er zijn vele redenen. Denk bijvoorbeeld aan: allergieën, problemen binnen de roedel of met andere dieren, gezondheidsklachten van de eigenaar, een (aankomend) overlijden van de eigenaar, verhuizing naar een (verzorgings-) huis waar honden niet welkom zijn, baasjes die financieel de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen, soms gaat het gewoon niet meer...

Hele verdrietige en schrijnende situaties maar welke reden iemand ook heeft Stichting Woefjes zal het altijd respecteren. Daarbij zal uw privacy altijd gewaarborgd blijven. De exacte herkomst, reden van afstand en uw naam zal nooit openbaar vermeld worden als u daarmee in diskrediet gebracht zou kunnen worden. Uiteraard communiceren wij wel open en eerlijk naar de potentiële nieuwe eigenaren, in het belang van de hond, over de voorgeschiedenis zonder u daarbij in diskrediet te brengen. We zullen indien u overweegt om afstand te doen samen zoeken naar de beste oplossing. Een uitlaatservice of (her) opvoeding/training van de hond kan een oplossing zijn. Maar soms is afstand doen de enige juiste oplossing.

Gelukkig is er ook een mooie zijde aan afstand doen die het allemaal in balans houdt. We maken dolgelukkige nieuwe baasjes mee en blije hondjes die weer naar geweldig mooie en liefdevolle mandjes gaan en daarmee weer een zekere en gelukkige toekomst hebben. En daar doen we het natuurlijk voor!

Elke hond verdiend een fijn, gezond en liefdevol leven.

Team Stichting Woefjes

Mail: info@stichtingwoefjes.nl